Cinci companii care valorează miliarde, dar încă nu reușesc să facă suficient profit

de: Teodora Tudosie
28 11. 2019

Unele dintre cele mai cunoscute companii tech valorează sume uriașe de bani, dar cu toate astea nu reușesc sub nicio formă să facă profit suficient.

Să înființezi o companie e ușor, să faci și profit de pe urma ei e extrem de greu. Avem destul de multe exemple și în ziua de azi. Foarte multe companii valorează zeci de miliarde de dolari, însă nu reușesc nici după ani de zile de la înființare să iasă pe plus la final de an.

Banii vin greu, chiar și când ai produse și servicii de succces. De exemplu, a durat cinci ani până când Facebook, compania lui Mark Zuckerberg, a ajuns să facă și profit. În 2018, a reușit să atingă pragul de 6,9 miliarde de dolari. De asemenea, Amazon a stat și mai prost la acest capitol. Jeff Bezos a fondat compania în 1994, însă a ajuns să aibă profit abia în 2001, iar acesta a fost destul de mic până recent.

Cinci companii care valorează miliarde, dar nu fac profit suficient

Aceste câteva companii stau foarte prost la capitolul bani, chiar dacă o parte mare din populație le folosește produsele și serviciile.

1. Uber

Compania se află în mijlocul unor probleme. A primit o amendă destul de mare în Statele Unite, nu mai poate opera în Londra etc. Acestea nu contribuie deloc la creșterea profiturilor sale.

An fondare: 2009

Cât valorează: $50,4 mililarde

Pierderi nete în 2018: $1,8 milioane

2. Tesla

Când compania a reușit să facă pentru un profit modest în trimestrul al treilea din 2019, a venit ca o surpriză pentru toți.

An fondare: 2003

Cât valorează: $59,3 mililarde

Pierderi nete în 2018: $976 milioane

3. Snapchat

Este doar una dintre acele companii care valorează miliarde de dolari, însă n-a făcut niciodată profit. În 2019, la opt ani de la lansare, Snapchat a depășit 200 de milioane de utilizatori zilnici.

An fondare: 2011

Cât valorează: $21,7 mililarde

Pierderi nete în 2018: $1,3 milioane

4. Pinterest

Compania n-a avut niciodată un an profitabil. A reușit această performanță în trimestrul trei din 2019. Totuși, asta nu e suficient.

An fondare: 2009

Cât valorează: $10,9 mililarde

Pierderi nete în 2018: $63 milioane

5. Spotify

Aplicația de muzică este una dintre acele companii care deși pare că are succes, îi e destul de greu pe partea de profit. A reușit să fie pe plus pentru prima dată în 2018.

An fondare: 2006

Cât valorează: $25,8 mililarde

Pierderi nete în 2018: $78 milioane